Kaupunginhallitus, kokous 9.5.2022

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 206 Työllisyyden kuntakokeilun asiakasvastaanottotehtävän muuttaminen määräaikaiseksi viraksi 

MliDno-2021-1523

Valmistelija

  • Pekka Patama, palvelupäällikkö, Pekka.Patama@mikkeli.fi

Kuvaus

Työvalmentaja ********* on siirtynyt tehtävänkierrossa työllisyyspalveluiden asiakasvastaanottoon 3.1.2022 alkaen. Asiakasvastaanotto sijaitsee työllisyyspalvelujen ja Mikkelin seudun kuntakokeilun toimipaikassa osoitteessa Jääkärinkatu 14.

********* ei tällä hetkellä toimi virkasuhteessa eikä tämän vuoksi voi käyttää TE-palvelujen URA-asiakastietokantaa. Tehtävän tehokkaan hoitamisen kannalta tämä on kuitenkin välttämätöntä. Virkasuhde ja sen kautta mahdollistettu URA-asiakastietokannan käyttäminen mahdollistaa asiakaspalvelun vastaanotossa, tietojen korjaukset ja muun dokumentoinnin, jota asiakkaan tietoihin tulee tehdä hyvän jatkopalvelun varmistamiseksi. Asiakasvastaanotossa ohjataan asiakkaat palvelua toteuttavalle omavalmentajalle/psykologille tai varataan tarvittaessa aika, mikäli sellaista ei ole vielä varattu. 

Kuntakokeilun asiakasvastaanottoon sijoittuva määräaikainen virka perustetaan kuntakokeilun keston ajaksi alkaen. Kuntakokeilu kestää laaditun lain mukaan 30.6.2023 saakka.

Perustettavan määräaikaisen viran hoitaminen edellyttää toisen asteen koulutusta, riittäviä hallinnollisia taitoja ja työllisyydenhoidon tuntemusta.

Määräaikaisen viran perustaminen ei aiheuta menoja lisääviä kustannusvaikutuksia.

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Timo Halonen, kaupunginjohtaja, timo.halonen@mikkeli.fi

Kaupunginhallitus hyväksyy esitetyn asiakaspalvelutehtävän muuttamisen määräaikaiseksi viraksi 16.5.2022 alkaen kuntakokeilun keston ajaksi. Kuntakokeilu päättyy voimassa olevan lain mukaan 30.6.2023.

Päätös

Hyväksyttiin. 

Tiedoksi

Henkilöstöpalvelut, työllisyyspalvelut

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunginhallitus.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.