Kaupunginhallitus, kokous 20.11.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 362 Ruoka- ja puhtauspalvelujen palvelujohtajan valinta

MliDno-2023-3940

Valmistelija

  • Ari Liikanen, hallintojohtaja, ari.liikanen@mikkeli.fi

Kuvaus

Kaupunginhallitus päätti kokouksessan 18.9.2023 § 289  julistaa ruoka- ja puhtauspalvelut yksikön palvelusjohtajan viran auki haettavaksi 25.9.2023 lukien siten, että hakuaika päättyy 20.10.2023 klo 15.00. Lisäksi kaupunginhallitus nimesi haastetteluryhmään kaupunginhallituksen puheenjohtaja Pirjo Siiskosen, 1. varapuheenjohtaja Jarno Strengellin, hallituksen jäset Pirkko Valtolan ja Jani Sension, vt. palvelujohtaja Anne Kalinin ja hallintojohtaja Ari Liikasen. 

Viran kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto sekä riittävä perehtyneisyys ruoka- ja puhtauspalveluihin. Lisäksi hakuilmoituksen todettiin, että palvelujohtaja vastaa ruoka- ja puhtauspalvelut -yksikön esimiehenä ruoka- ja puhtauspalveluiden toiminnasta ja sen kehittämisestä sekä taloudesta. Edelleen hakuilmoituksen mukaan tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää esimieskokemusta.

Määräaikaan mennessä saapui 15 hakemusta. Yksi hakija perui hakemuksen myöhemmin. Haastatteluryhmä, jonka työskentelyyn Pirjo Siiskonen oli estynyt osallistumasta, kutsui haastateltaviksi neljä hakijaa. 

Haastatteluryhmä katsoi, että hakijoiden koulutuksen, työkokemusvertailun ja tehtyjen haastattelujen sekä kokonaisvertailun perusteella palvelujohtajan virkaan tulisi valita Mari Takkinen. Haastatteluryhmä arvioi, että Mari Takkisen laaja ja monipuolinen työkokemus erityisesti ruoka- ja puhtauspalveluisssa, esimiestyökokemus sekä haastattelussa saatu vahvistus hänen soveltuvuudestaan parhaiten vastaa hakuilmoituksessa esitettyjä vaatimuksia. 

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Janne Kinnunen, kaupunginjohtaja, janne.kinnunen@mikkeli.fi

Kaupunginhallitus päättää valita hakijoiden koulutuksen, työkokemusvertailun ja tehtyjen haastattelujen sekä kokonaisvertailun perusteella palvelujohtajan virkaan Mari Takkisen. Perusteena valinnalle on Takkisen laaja ja monipuolinen työkokemus erityisesti ruoka- ja puhtauspalveluisssa, esimiestyökokemus sekä haastattelussa saatu vahvistus hänen soveltuvuudesta ko. virkaan. 

Vaali on ehdollinen ja valittavan henkilön tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan viimeistään 14.12.2023 mennessä. Lisäksi noudatetaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa.

Palkasta päätetään vaalin vahvistamisen yhteydessä.

Päätös

Hyväksyttiin.

Tiedoksi

Henkilöstöpalvelut, virkaa hakeneet (Kuntarekry -järjestelmän kautta)

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunginhallitus.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.