Kaupunginhallitus, kokous 19.6.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 222 BEM II -hankkeen kuntarahoitus

MliDno-2023-196

Valmistelija

  • Aki Kauranen, strategia- ja kehityspäällikkö, aki.kauranen@mikkeli.fi

Kuvaus

Mikkelin kaupunginhallitus on kokouksessaan 18.1.2021 § 29 hyväksynyt innovaatiotoiminnan ekosysteemisopimuksen solmimisen Työ- ja elinkeinoministeriön kanssa. Mikkelin kaupunki on kesällä 2022 hakenut sopimusmenettelyn mukaista sopimusta toteuttavaa BEM osaamiskeskus II – hanketta ja Mikkelin kaupunki ja Mikkelin seutu ovat kuntarahoittaneet hanketta ensimmäisen toimintavuoden ajan. Mikkelin kaupunginhallitus on kokouksissaan 5.9.2022 § 318 ja 16.1.2023 § 20  päättänyt hankkeen ensimmäisen toimintavuoden kaupungille osoitetusta kuntarahoituksesta.

Etelä-Savon maakuntaliitto on keväällä ilmoittanut myöntövaltuudesta hankkeen toiselle toimintavuodelle 2023-2024. Myöntövaltuus on saman suuruinen kuin ensimmäisenä toimintavuonna 2022-2023. Hankkeen kuntarahoitus jakaantuu edelleen puoliksi kaupungin ja seudun kesken.

Hankkeen kokonaiskustannus 273.809 € (toinen toimintavuosi, 12 kk)
Hankkeen kesto 1.8.2022-31.7.2024 (josta toinen toimintavuosi 1.8.2023 -31.7.2024)
Kuntarahoitustarve koko hankekaudelle yhteensä 219.048 €, josta vuoden 2023 -2024 (yht. 12 kk) on 109.524 €.

Mikkelin kaupungin vuoden 2023 osuus hankkeen toisen toimintavuoden kuntarahoituksesta on yhteensä 22.732 € (5 kk) ja vuoden 2024 osuudesta (7 kk) päätetään erikseen ensi vuoden puolella.

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Janne Kinnunen, kaupunginjohtaja, janne.kinnunen@mikkeli.fi

Kaupunginhallitus päättää myöntää kuntarahoitusta vuodelle 2023 kustannuspaikalta 1412 (kehittämishankkeet):

Mikkelin kaupungin hankkeet

  • BEM osaamiskeskus II, enintään 22.732 €


Rahoituksen ehtona on hankkeen muun rahoituksen toteutuminen suunnitellusti.

Päätös

Hyväksyttiin.

Tiedoksi

Mikkelin kaupunki / projektipäällikkö, taloussuunnittelija ja controller

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunginhallitus.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.