Kuvaus
Valtuutettu Juha Ropponen ym. esittivät 16.8.2021 valtuustoaloitteenaan otsikkoasiasta seuraavaa:
"Palveluorganisaation menestymisen yhtenä keskeisenä edellytyksenä on asiakaskokemusten systemaattinen mittaaminen. Lähes kaikki yksityiset palveluketjut pitävät toimintansa kulmakivenä asiakaskokemukseen nojaavaa johtamista, myös suuri osa julkisista organisaatioista (Vero, Kela, Keva, Poliisi, jne.) on ottanut käyttöönsä systemaattisen asiakaskokemuksen mittaamisen ja sen avulla palveluiden kehittämisen ja johtamisen. Sitoutunut ja tyytyväinen henkilöstö tuottaa positiivista asiakaskokemusta, tästä syystä asiakaskokemuksen johtamiseen liittyy olennaisesti myös henkilöstön osaamisen kehittäminen asiakaskeskeiseksi. Asiakaskokemuksen mittaaminen ja jatkuva parantaminen on perusedellytys kilpailuedun kasvattamiselle. Jatkossa kuntien välinen kilpailu vaan entisestään kiristyy.
Me allekirjoittajat ehdotamme, että Mikkelin kaupunki käynnistää välittömästi suunnittelutyön, jonka tavoitteena on ottaa käyttöön koko Mikkelin kaupunkikonsernissa 1.1.2022 alkaen systemaattinen asiakaskokemuksen mittaaminen ja -johtaminen.
Mikkelissä 16.8.2021
Juha Ropponen
Kokoomuksen valtuustoryhmä
Armi Salo-Oksa, Jenni Oksanen, Pirkko Valtola,
Jukka Härkönen, Olli Miettinen, Jouko Kervinen,
Suvi Kähkönen-Valtola, Oskari Valtola, Olli Marjalaakso,
Eero Aho, Pertti Karhunen, Satu Taavitsainen,
Jatta Juhola, Katriina Noponen, Petri Pekonen,
Jenni Tissari, Jani Sensio, Kati Häkkinen,
Sami Järvinen, Petri Tikkanen, Tanja Hartonen,
Kirsi Olkkonen, Jaana Strandman, Jaana Vartiainen,
Tomi Sikanen, Jussi Marttinen, Sami Nalli,
Liisa Ahonen"
Päätös
Kaupunginvaltuusto päätti lähettää aloitteen kaupunginhallituksen valmisteltavaksi.