Kuvaus
Kaupunkikehityslautakunnan kokouksessa 21.5.2024 käsiteltiin suunnittelupäällikön liikennepäätöksiä. Päätöksisissä kaupunkikehityslautakunnan puheenjohtaja on käyttänyt nopeusrajoituksen alentamista koskevassa päätöksissä hallintosäännön 46.2 §:n mukaista otto-oikeutta ja siirtänyt päätöksen kaupunkikehityslautakunnan päätettäväksi. Kokouksessa käsiteltiin seuraava liikennepäätös:
§ 5 Ahjokadun nopeusrajoituksen alentaminen, 24.04.2024
Kyseessä on liikenteenohjaussuunnitelma. Liikenteenohjaussuunnitelmassa esitetään liikennemerkit, viitoitus, portaalit ja opastustaulut sekä tiemerkinnät. Esitetty nopeusrajoituspäätös on Liikenne- ja viestintäministeriön liikenneturvallisuusstrategian 2022–2026 ja Itä-Suomen liikenneturvallisuussuunnitelman 2024–2030 toimenpide-esitysten mukainen.
§ 5 Ahjokadun nopeusrajoituksen alentaminen, 24.04.2024
Ahjokadun liikenteenohjaussuunnitelmassa esitettiin Mikkelin liikenneturvallisuussuunnitelman mukaisesti Ahjokadun alkupään nopeusrajoituksen alentamista taajamanopeusrajoituksesta 50 km/h 40 kilometriin tunnissa. Ahjokadulla on viisi suojatietä ja katu on koulumatkareitillä. Kaupunkikehityslautakunnassa ei esitetty nopeusrajoituspäätöstä kohtaan muutostarpeita eikä lisätoimenpidetoiveita.
Päätösehdotus
Esittelijä
-
Jouni Riihelä, kaupunkikehitysjohtaja, Jouni.Riihela@mikkeli.fi
Kaupunkikehityslautakunta päättää, että laadittu liikenteenohjaussuunnitelma hyväksytään.
Päätös
Hyväksyttiin.
Merkitään, että Kerttu Hakala saapui kokoukseen ja hänen varajäsen Leena Kontinen poistui kokouksesta tämän pykälän käsittelyn aikana.