Kaupunginhallitus, kokous 6.2.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 54 Konserni- ja elinvoimapalveluiden käyttösuunnitelma 2023

MliDno-2022-85

Valmistelija

  • Janne Skott, taloussuunnittelupäällikkö, janne.skott@mikkeli.fi
  • Tiina Viskari, controller, tiina.viskari@mikkeli.fi

Kuvaus

Kaupunginvaltuusto hyväksyi 14.11.2022 § 145 talousarvion vuodelle 2023. Mikkelin kaupungin hallintosäännön mukaisesti kaupunginhallitus, lautakunnat ja johtokunnat hyväksyvät talousarvioon perustuvat käyttösuunnitelmat.

Konserni- ja elinvoimapalveluiden palvelualueen käyttösuunnitelma sisältää seuraavat tiedot:

  • konserni- ja elinvoimapalveluiden palvelualueen organisaatiokaavio ja vastuuhenkilöt
  • käyttösuunnitelmarakenne (hierarkia)
  • tositteiden hyväksyjät ja heidän varahenkilönsä sekä asiatarkastajat
  • tulosalueiden menot ja tulot siinä laajuudessa kuin johtamisen kannalta on tarpeellista
  • erillismäärärahojen jakautuminen


Käyttösuunnitelma alussa kohtaan erilliset toimivaltuudet, on lisätty kohta 5, joka antaa kaupunginjohtajalle ja talousjohtajalle valtuudet toimia tarvittaessa hyväksyjänä kaikissa konserni- ja elinvoimapalvelujen palvelualueelle kuuluvissa laskuissa (pois lukien esteellisyystilanteet). Tällä valtuuksien lisäyksellä varmistetaan, että kaikki laskut saadaan hyväksyttyä niissäkin tilanteissa, joissa varsinainen hyväksyjä sekä varahyväksyjä ovat estyneitä. 

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Janne Kinnunen, kaupunginjohtaja, janne.kinnunen@mikkeli.fi

Kaupunginhallitus:

  1. hyväksyy kaupunginhallituksen alaisten tulosalueiden käyttösuunnitelman 2023 liitteen mukaisena,
  2. hyväksyy käyttösuunnitelmassa esitetyt eri toimivaltuudet,
  3. hyväksyy, että laskujen ja muiden tositteiden hyväksyminen konserni- ja elinvoimapalveluissa tapahtuu käyttösuunnitelman mukaisesti,
  4. oikeuttaa talousjohtajan päättämään tarvittaessa muutoksista laskujen hyväksyjiin ja asiatarkastajiin kaikkien hallintokuntien osalta.

Päätös

Hyväksyttiin.

Tiedoksi

Hallinto- ja elinvoimapalvelut, henkilöstöpalvelut, ruoka- ja puhtauspalvelut, talouspalvelut, Meidän IT ja talous Oy/ostoreskontra

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunginhallitus.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.