Mikkelin seudun työllisyyslautakunta, kokous 11.2.2025

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 12 Käyttötaloussuunnitelma 2025, Mikkelin seudun työllisyyslautakunta

MliDno-2025-156

Aikaisempi käsittely

Valmistelija

Jukka Ollikainen, työllisyysjohtaja, jukka.ollikainen@mikkeli.fi

Kuvaus

Mikkelin kaupungin hallintosäännön 73 § mukaisesti talousarvion täytäntöönpanoksi kaupunginhallitus, lautakunnat ja johtokunnat hyväksyvät talousarvioon perustuvan käyttösuunnitelmansa, jotka tulee toimielinten hyväksyä tammikuun loppuun mennessä. Käyttösuunnitelmassa esitetään talousarvion mukaisten käyttötalouden määrärahojen kohdentuminen eri tulosalueiden kesken tulot/menot -sitovuustasolla ja tarvittaessa tiliryhmätasolla. Käyttösuunnitelmassa esitetään lisäksi toimielimen organisaatio- sekä kustannuspaikkarakenne, vahvistetaan ostolaskujen asiatarkastaja- ja hyväksyntäoikeudet, sekä mahdollisesti muita olennaisia toimielinkohtaisia asioita. Kaupungin strategia, sekä siitä johdetut tilikauden toiminnallisia tavoitteita kuvaavat ohjelmakortit on esitetty toimielimittäin talousarviokirjassa.

Mikkelin seudun työllisyyspalvelut on aloittanut 1.1.2025 ja aikataulullisesti käyttötaloussuunnitelman valmistelu ensimmäistä kertaa on haasteellista. Tästä syystä hallintosäännöstä poiketen käyttötaloussuunnitelma viedään vasta seuraavaan 11.2. pidettävään lautakunnan kokoukseen. Kuitenkin on toiminnan sujuvuuden kannalta tärkeää, että lautakunta vahvistaa tammikuun kokouksessa ostolaskujen asiatarkastaja- ja hyväksyntäoikeudet.

Päätösehdotus

Esittelijä

Jukka Ollikainen, työllisyysjohtaja, jukka.ollikainen@mikkeli.fi

Mikkelin seudun työllisyyslautakunta hyväksyy liitteenä olevat ostolaskujen asiatarkastaja- ja hyväksyntäoikeudet vuodelle 2025.

Päätös

Hyväksyttiin.

Merkitään, että Armi Salo-Oksa poistui kokouksesta tämän pykälän käsittelyn aikana.

Valmistelija

  • Jukka Ollikainen, työllisyysjohtaja, jukka.ollikainen@mikkeli.fi

Kuvaus

Mikkelin seudun työllisyyslautakunta hyväksyi edellisessä kokouksessa käyttötaloussuunnitelmasta ostolaskujen asiatarkastaja- ja hyväksyntäoikeudet vuodelle 2025. Liitteenä on päätöskäsittelyssä käyttötaloussuunnitelmavuodelle 2025 kokonaisuudessaan. 

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Jukka Ollikainen, työllisyysjohtaja, jukka.ollikainen@mikkeli.fi

Mikkelin seudun työllisyyslautakunta hyväksyy liitteenä olevan käyttötaloussuunnitelma vuodelle 2025. Lisäksi lautakunta merkitsee Mikkelin seudun työllisyyspalveluita koskevan riskirekisterin tiedokseen.

Päätös

Hyväksyttiin ja merkittiin.

Tiedoksi

Mikkelin kaupungin talouspalvelut

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin seudun työllisyyslautakunta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.