Anttolan aluejohtokunta, kokous 21.11.2022

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 52 Anttola-talon alakerran oven sähkölukituksen hankinta

MliDno-2021-4146

Aikaisempi käsittely

Valmistelija

Taina Harmoinen, taina.harmoinen@gmail.com
Suvi Salonranta, suvi.salonranta@gmail.com
Nina Parkkinen, nina.parkkinen@pp.inet.fi

Kuvaus

Käydään keskustelu hankkeiden tilanteesta.

Päätösehdotus

Esittelijä

Taina Harmoinen, taina.harmoinen@gmail.com

Anttolan aluejohtokunta päättää jatkotoimenpiteistä sekä vastuuhenkilöistä.

Päätös

Käytiin läpi Anttolan aluejohtokunnan strategisten hankkeiden tilanne:

Anttolan viljamakasiinin ja vesitornin valaistussuunnitelman esittely on seuraavassa aluejohtokunnan kokouksessa. Tarvittaessa teetätetään valaistussuunnitelmaan sähkösuunnitelmat, jonka hoitamiseen valtuutetaan aluejohtokunnan valmistelutyöryhmä.

Anttola-valokuvauspaikka tulee Anttolan satamapuistossa olevien laiturialueelle vievien portaiden yhteyteen.

Muraalin maalaus ei toteudu, koska Mikkelin kulttuurin unelmavuoden 2022 -hankkeen järjestämään taiteilijan kilpailutukseen ei tullut yhtään tarjousta (Anttolan aluejohtokunta sai tiedon asiasta 3.10.2022).

Anttolan aluejohtokunta esittää, että Mikkelin kaupunkikehityslautakunta hyväksyy kokouksessaan 18.10.2022 käyttösuunnitelman muutoksen Anttolan strategisiin hankkeisiin, jossa muraalin tilalle

  • Anttolan urheilukentän juoksuradan kunnostus.
  • Anttola-talon alakerran oven sähkölukitus ja kulunvalvonta, joka mahdollistaa Anttolan kuntosalin käytön myös Yhteispalvelupisteen aukioloaikojen ulkopuolella.

 

Käytiin läpi myös Mikkelin kaupungin osallistuvan budjetoinnin hankkeiden tilanne:

  • Sydänmaan retkireitti:
    • Metsätien murskeet
    • Mäkilammen laavun katon korjaus, uusi rakoliiteri, 2 tulisijaa
    • Rakokallion P-paikan laajennus ja huussi tulossa
    • Uusi ilmoitustaulu parkkipaikalla
    • Viime vuonna kyltitys uusittu koko reitille
       

Reitistön kunnostukseen on käytetty osallistuvan budjetoinnin rahoituksen lisäksi myös muuta rahoitusta.

  • Koulun skeittipuiston rampit:
    • Rampit asennetaan vielä tämän syksyn aikana.
  • Anttolan urheilukentän valolenkin kivituhkan ajo on alkanut.

 

Pöytäkirja tarkastettiin tämän pykälän osalta kokouksessa.

Valmistelija

Tanja Pöyry, palvelukoordinaattori, tanja.poyry@mikkeli.fi
Jouni Riihelä, kaupunkikehitysjohtaja, Jouni.Riihela@mikkeli.fi

Kuvaus

Aluejohtokuntien hankerahoituksen jakautumisesta päätettiin kaupunkikehityslautakunnassa 24.1.2022 käsitellyn käyttösuunnitelman yhteydessä. Liitteenä on käyttösuunnitelman yhteydessä hyväksytty aluejohtokuntien hankerahojen käyttösuunnitelma. Tähän suunnitelmaan on tullut kaksi muutosta:

Anttolan aluejohtokunnan suunnittelema Anttolan yhtenäiskoulun urheiluhallin ulkoseinään muraalin maalaaminen (8000 euroa) ei tule toteutumaan, koska Kulttuurin unelmavuoden hankkeen kilpailutukseen ei ollut yksikään taiteilija jättänyt tarjousta. Anttolan aluejohtokunta esittää tämän hankerahoituksen siirtämistä Anttolan urheilukentän juoksuradan kunnostamiseen sekä Anttola-talon alakerran oven sähkölukitukseen ja kulunvalvontaan, joka mahdollistaa Anttolan kuntosalin käytön myös Yhteispalvelupisteen aukioloaikojen ulkopuolella.

Suomenniemen aluejohtokunnan suunnittelema tennis-/padel-ulkokentän kehittämissuunnitelma (5000 euroa) ei tule toteutumaan. Suomenniemen aluejohtokunta esittää tämän hankerahoituksen siirtämistä Juhla- ja tapahtumavalaistus Suomenniemen keskustaan -hankkeeseen lisämäärärahaksi jouluvalojen pistorasia- ja valoasennuksiin.

Päätösehdotus

Esittelijä

Jouni Riihelä, kaupunkikehitysjohtaja, Jouni.Riihela@mikkeli.fi

Kaupunkikehityslautakunta hyväksyy nämä kaksi aluejohtokuntien käyttösuunnitelman muutosta.

Päätös

Hyväksyttiin.

Valmistelija

  • Taina Harmoinen, taina.harmoinen@gmail.com
  • Suvi Salonranta, suvi.salonranta@gmail.com
  • Nina Parkkinen, nina.parkkinen@pp.inet.fi

Kuvaus

Anttolan aluejohtokunnan hankkeena on Anttola-talon alakerran oveen sähkölukituksen hankinta, mikä mahdollistaa kuntosalin käytön muulloinkin kuin Anttola-talon virallisina aukioloaikoina.

Lukituksesta ja siihen liittyvästä järjestelmästä on pyydetty tarjous BLC Turva Oy - Mikkeliltä.

Lukituksen käyttö edellyttää sähköisten kulkukorttien käyttöä. 

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Taina Harmoinen, taina.harmoinen@gmail.com

Päätösehdotus annetaan kokouksessa.

Päätös

Hyväksyttiin BLC-Turva Oy, Mikkelin tarjous sähköisen lukituksen hankinnasta hintaan 1684,75 € (alv 0 %). Lukituksen käyttöön tarvittavia kulkukortteja ostetaan 1200,00 eurolla (alv 0 %). Hankinta maksetaan aluejohtokunnan kuluvan vuoden hankerahasta.

Tiedoksi

Liikuntapäällikkö Tiina Juhola

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

1 OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 135 §:n mukaan sellaisen hankintayksikön päätöksen tai muun hankintamenettelyssä tehdyn ratkaisun korjaamiseksi, johon ei muutoin sovelleta hankintalakia, voidaan hakea muutosta vaatimalla hankintayksiköltä oikaisua (hankintaoikaisu).

Oikaisuvaatimusoikeus
Hankintaoikaisua voi vaatia hankintayksiköltä kirjallisesti tarjouskilpailuun osallistunut tarjoaja tai osallistumishakemuksen tehnyt ehdokas tai muu taho, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen).

Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen tiedon päätöksestä, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Mikkelin kaupunki/Kaupunkikehityslautakunta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla:

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu,
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi,
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.


Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksen tekijän on allekirjoitettava oikaisuvaatimus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian käsittelemiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

2 OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunkikehityslautakunta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.