Anttolan aluejohtokunta, kokous 22.6.2021

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 29 Anttolan aluejohtokunnan semi-fatbiken sekä pelastusliivien lainaus luontomatkailun keskuksesta ja polkupyörän valojen hankinta

MliDno-2019-1256

Valmistelija

  • Matti Laitsaari, rehtori, Matti.Laitsaari@sivistys.mikkeli.fi

Kuvaus

Anttolan aluejohtokunta hankki aikanaan polkupyörän (semi-fatbiken) lainattavaksi (kokous 16.12.2019, § 158). Päätöksessä mainittiin seuraavaa:

Jos luontomatkailun keskus -hanke toteutuu, se voi myös hyödyntää hankintaa. Lainauspaikkana on joko läskipyörän tuleva säilytyspaikka tai luontomatkailun keskus.

Anttolan luontomatkailun keskus on avautunut 14.6.2021. Pyörä on viety lainattavaksi luontomatkailun keskukseen siihen saakka, kunnes keskus kesän jälkeen suljetaan.

Anttolan aluejohtokunta hankki myös pelastusliivejä lainattavaksi, kokouksessaan 11.11.2019 (§ 145). Päätöksessä todetaan seuraavaa: “Jos luontomatkailun keskus -hanke toteutuu, se voi myös hyödyntää hankintaa. Lainauspaikkana on joko kirjasto tai luontomatkailun keskus.”

Myös pelastusliivit voivat siirtyä luontomatkailun keskukseen lainattaviksi.

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Teresa R. Gestranius, Anttolan aluejohtokunnan puheenjohtaja, anttolan.ajk@gmail.com

Anttolan aluejohtokunta päättää täydentää aiempaa päätöstään päättämällä, että sinä aikana, kun tavaroita lainataan luontomatkailun keskuksesta, yrittäjä voi periä polkypyörän lainasta 5 euron vuokraa (per kerta). Tulot käytetään pyörän huoltoon. Lisäksi Anttolan Kone- ja urheilu voi asentaa pyörään samalla lain velvoittamat valot. Hankintahinta saa olla maksimissaan valoihin 60,00 euroa, jonka Anttolan Kone ja urheilu voi laskuttaa erikseen aluejohtokunnalta. Pyörän lainausaika on tunneista 1-2 vuorokauteen, mutta yrittäjä voi katsoa vuokrauksen tilanteen mukaan.

Päätös

Hyväksyttiin.

Tiedoksi

Anttolan Kone- ja urheilu, Anttolan kirjasto, GeoNaCu-hanke

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Hyvinvoinnin ja osallisuuden lautakunta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.