§ 1 Rauhan päämajakaupunki -yhteismarkkinointikampanjaan osallistuminen

Lataa 

MliDno-2025-1887

Päätöspäivämäärä

8.5.2025

Päätöksen tekijä

Viestintä- ja markkinointipäällikkö

Päätöksen peruste

Mikkelin kaupunkikonsernin hankintasääntö 2025 (KH 31.3.2025 §134),
KH 31.3.2025 § 134 Hankintasäännön liite A 
Hankintalaki §15§ ja §40

Kuvaus

Päämaja - Mikkelin matkailun kehittämishanke ja Mikkelin kaupunki toteuttavat kesällä 2025 yhteismarkkinointikampanjan yhteistyössä Sanoma Oy:n kanssa. Kampanjan teema on Rauhan Päämajakaupunki. Kampanjassa tuodaan erityisesti esille Sodan ja rauhan keskus Muistia, Astuvansalmea sekä Mikkelin mahdollisuuksia asuinkaupunkina.

Kampanjan punainen lanka rakentuu Jone Nikulan henkilöhahmon ympärille ja  koostuu seuraavista osista:

- radiokampanja, jossa valtakunnallisia ja alueellisia spotteja
- Videosarja
- Natiiviartikkeleja
- Vaikuttajan somenäkyvyyttä
- Videoiden digimarkkinointia

Kaupungin osuudeksi on sovittu 25.000 euroa + alv, joka on noin neljäsosa koko kampanjan budjetista. Muut mukana olevat toimijat ovat Pääamaja-hankkeen kautta hankkeen osatoteuttajat Sodan ja rauhan keskus Muisti ja MikseiMikkeli sekä Mikkelin matkailu. Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy koordinoi kokonaisuutta ja Mikkelin kaupunki on sopimussuhteessa Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n kanssa.

Koska kaupunki on mukana kampanjassa näkyy sen sisällöissä yhtenä teemana Mikkeli asumisympäristönä. Kaupungin viestintä- ja markkinointiyksikkö on ollut suunnittelemassa kampanjakokonaisuutta yhdessä muiden toimijoiden kanssa. 

Kaupunki tekee hankinnan omalta sidosyksiköltään, jolloin hankintalakia ei sovelleta tähän hankintaan. MikseiMikkelillä on suurasiakaskumppanuus Sanoma Oy:n kanssa.

Päätös

Päätän, että Mikkelin kaupunki osallistuu yhteiskampanjaan 25.000 euron (+alv.) panostuksella. Kaupungin osuus kampanjasta maksetaan laskua vastaan kustannuspaikalta 1371.

 

Allekirjoitus

Heidi Hänninen, viestintä- ja markkinointipäällikkö

Organisaatiotieto

Hallintopalvelut