Suomenniemen aluejohtokunta, kokous 20.3.2024

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 22 Kansallisen veteraanipäivän tilaisuus 27.4.2024 (lisäpykälä)

MliDno-2024-1206

Kuvaus

Paavo Puhakka Ristiinan Reservinupseerit ry:stä on lähestynyt Suomenniemen aluejohtokuntaa seuraavalla asialla:

"Olemme täällä Ristiinassa muistaneet Sotiemme Veteraaneja perinteisesti seppeleenlaskulla sankarimuistomerkille. Tilaisuudessa on ollut mukana aluejohtokunnan edustaja (pj), seurakunnan edustaja (kappalainen) ja meidän, Ristiinan Reservinupseerit ry: n edustaja.

Haluamme nyt osaltamme laajentaa tätä tapahtumaa myös Suomenniemelle yhteisten (jo lopetettujen) Veteraaniyhdistysten muistoksi.

Tapahtuman kulku olisi seuraava:

  • Paikalle tuodaan Suomen lippu ja veteraaniliput sekä reserviupseerien lippu. Nämä tuodaan Ristiinasta.
  • Havuseppele lasketaan muistomerkille em. henkilöiden toimesta. Seppele tuodaan Ristiinasta.
  • Tilaisuuden jälkeen lyhyt kahvihetki esim. srktalossa. Kahvit järjestetään Sotilaskotiyhdistyksen avulla. Reservinupseerit hoitavat nämä asiat kustannuksineen perinnerahastostaan.


Onko mahdollista, että Suomenniemen aluejohtokunta voisi maksaa havuseppeleen, jonka hinta on n.100 €. Samalla aluejohtokunta voisi yhteyksillään pyytää paikalle yleisöä. Yhteydet seurakuntaan hoidetaan Ristiinasta."

Päätös

Suomenniemen aluejohtokunta päätti osallistua veteraanipäivän tilaisuuteen maksamalla muistomerkille laskettavan seppeleen.


Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunkikehityslautakunta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.