§ 33 Katuruoka Karnevaalit Mikkelin satamassa 8.-9.7.2025

Lataa 

MliDno-2025-110

Päätöspäivämäärä

3.6.2025

Päätöksen tekijä

Palvelujohtaja/Vuokraus- ja käyttöpalvelut

Päätöksen peruste

Asumisen ja toimintaympäristön palvelualueen toimintasääntö § 5, 5.2.8.

Kuvaus

Katuruoka Karnevaalit ry hakee lupaa järjestää Katuruoka Karnevaalit -tapahtuma Mikkelin satama-alueella 8.-9.7.2025. Tapahtuma-aikaa edeltävän päivän ilta (7.7.2025) on suunniteltu rakentamiseen. 
Tapahtuman aukioloajat ovat ti-ke 8.-9.7. klo 11-20. 

Tapahtumaan tulee ruoka- ja herkkumyyntikojuja sekä mahdollisesti pomppulinna. 

Tapahtuma sijoitetaan satamakahvilan vieressä olevalle parkkialueelle samoin kuin vuonna 2024. 

Päätös

Myönnän hakijalle luvan järjestää Katuruoka Karnevaalit -tapahtuma Mikkelin satama-alueella (karttaliite) hakemuksen mukaisesti 8.-9.7.2025 seuraavin ehdoin:

  • Alueen käytöstä peritään vuokraa ja sähkömaksua kahden (2) päivän ajalta yhteensä 504 €, sis. alv. (vuokra 237 €/pv + sähkö minimitaksa 15 €/pv).
  • Lisäsähkön käytöstä on sovittava Etelä-Savon Energia Oy:n kanssa, yhteyshenkilö Juuso Partanen, juuso.partanen@ese.fi. Hakija maksaa lisäsähköpisteiden/jakajien sähkö- ja laitevuokrakustannukset.
  • Hakijan on kustannuksellaan järjestettävä terveysviranomaisten vaatima määrä yleisö-wc -tiloja ja jäteastioita, joiden tyhjennyksestä on huolehdittava riittävän usein tapahtuman aikana.
  • Puihin ja pensaisiin ei saa kiinnittää naruja tai rakennelmia ilman kasvien suojausta. Tarvittavista suojauksista on sovittava Viherpalvelut Hyvönen Oy:n kanssa. Yhteyshenkilöt ovat Ulla-Kristiina Pernanen p. 040 716 1436 tai Janne Vainikainen p. 040 351 1138. 
  • Hakijan tulee kustannuksellaan siivota aluetta tapahtuman aikana ja huolehtia jälkisiivouksesta heti tapahtuman jälkeen.
  • Hakijan on korvattava kustannuksellaan mahdolliset viheralueille, laitureille, satamassa oleville veneille, satamalaitteille ja rakennuksille aiheutuvat vahingot.
  • Luvista, liikenteenohjauksesta, turvallisuudesta ja järjestyksenpidosta tapahtuman aikana huolehtii hakija.
  • Hakijan on huolehdittava itse muista mahdollisista viranomaislupien hankinnasta
  • Mahdollisista liikennejärjestelyistä ja liikennealueille sijoitettavista mainoksista tai ilmoituksista on sovittava kunnossapitopäällikkö Päivi Turkin kanssa, puh. 044 794 3200
  • Pelastustiet on pidettävä vapaina. Hälytys- ja huoltoajoneuvoliikenteelle on järjestettävä vapaa läpikulku Laiturikadulle ja laivalaiturille sekä kevyen liikenteen väylän kautta huoltorakennukselle.
  • Ravintolatoimintaan vuokrattujen alueiden käyttö on mahdollista vain sopimalla siitä ko. alueiden vuokraajien kanssa. Tapahtuman järjestäjä ei voi periä näistä alueista vuokraa. Yhteystiedot: 
    • Satamapaviljonki (Cafe Citikka, Paavo Koistinen p. 050 555 2118, s-posti: manager(at)citikka.fi)
    • Bar Laituri (Jyrki Peltonen, p. 0440 752 456, s-posti jyrki.peltonen(at)jp-ravintolat.fi)
    • Jäätelökioski Froneri Oy (Tiia Töyrylä tiu.liu@hotmail.com). ​​​​​​
  • Järjestäjä huolehtii, että tapahtuma ei estä alueen yritysten toimintaa, satama-alueen toimintojen tai palvelujen käyttöä tai veneilyä. 
  • Hakijan on oltava ennakkoon yhteydessä yhdyskuntatekniikan valvojiin Sami Kaipaiseen 040 556 6457 tai Matti Kairaan 040 129 5024 ja sovittava myös mahdollisesta tapahtuman jälkeisestä aluekatselmuksesta. 
  • Avotulipaikat on suojattava roiskeilta ja kuumuudelta.
  • Satamalaituri on suojattava roiskeilta ja kuumuudelta.
  • Satamalaiturin puukannella on moottoriajoneuvolla ajo kielletty.
  • Laiturikadun varteen pysäköinti on kielletty. Pysäköintitilaa on järjestetty Laiturikadun tyhjälle tontille, jonne liikenteenohjauksen huolehtii järjestäjä (karttaliite). Pysäköintitilan käytöstä on sovittava yhdyskuntatekniikan valvojien Sami Kaipaisen 040 556 6457 tai Matti Kairan 040 129 5024 kanssa.

Allekirjoitus

Linda Asikainen, palvelujohtaja

Organisaatiotieto

Hallintopalvelut