Kaupunginhallitus, kokous 18.11.2024
Pöytäkirja on tarkastettu
Valmistelija
-
Petri Mattila, henkilöstöjohtaja, petri.mattila@mikkeli.fi
Kuvaus
Mikkelin kaupungille on laadittu vuosille 2024-2026 työhyvinvoinnin toimintaohjelma. Työhyvinvoinnin toimintaohjelman tarkoituksena on antaa esimiehille ja työntekijöille kokonaiskuva Mikkelin kaupungin työhyvinvoinnin sisällöstä ja tarjota ohjelmaa soveltaen mahdollisuuden hyvinvoinnin edistämiseen. Työhyvinvointijohtaminen Mikkelin kaupungilla on koettu keskeiseksi osaksi henkilöstövoimavarojen, kuntalaispalveluiden sekä kuntatalouden muodostamaa kokonaisuutta ja se koostuu toimenpiteistä, joilla edistetään henkilöstön työhyvinvointia ja ennakoivasti tuetaan työkykyisyyttä.
Kaupunginhallitus on kokouksessaan 26.9.2016 § 345 hyväksynyt varhaisen ja tehostetun tuen, uudelleensijoituksen mallin. Nyt laadittuun työhyvinvoinnin toimintaohjelmaan on lisätty varhaisen tuen malli.
Työhyvinvoinnin toimintaohjelma on valmisteltu henkilöstöpalveluissa ja käsitelty kaupungin YT-neuvottelukunnassa. Ohjelma käydään läpi henkilöstöinfossa ja se on luettavissa sähköisessä muodossa Helmi-intrassa. Tämän koko organisaatiotasoisen suunnitelman lisäksi tulosalueet ja -yksiköt voivat laatia omat kehittämissuunnitelmansa muun muassa työhyvinvointikyselyiden tulosten pohjalta.
Päätösehdotus
Esittelijä
-
Janne Kinnunen, kaupunginjohtaja, janne.kinnunen@mikkeli.fi
Kaupunginhallitus merkitsee tietoonsa saatetuksi työhyvinvoinnin toimintaohjelman vuosille 2024-2026. Lisäksi kaupunginhallitus kumoaa 26.9.20216 § 345 hyväksytyn varhaisen ja tehostetun tuen, uudelleensijoitusohjeen.
Tiedoksi
Henkilöstöpalvelut
Muutoksenhaku
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.
Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.
Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunginhallitus.
Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:
- päätös, johon haetaan oikaisua,
- se, millaista oikaisua vaaditaan,
- millä perusteella oikaisua vaaditaan.
Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.
Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.
Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-15.