Anttolan aluejohtokunta, kokous 16.9.2021

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 44 Siirtolava Anttolaan syksyllä 2021

MliDno-2019-1086

Aikaisempi käsittely

Valmistelija

Matti Laitsaari, rehtori, Matti.Laitsaari@sivistys.mikkeli.fi

Kuvaus

“Anttolassa järjestettiin vuonna 2020 kokeilumielessä siirtolava, koska Anttolassa ei ole pienjäteasemaa.Vaikka Anttolassa on kierrätysmahdollisuus mm. metalli, muovi, vaatteet jne, niin tarve olisi ajoittain saada vaihtolava sellaiselle jätteelle, mikä on kierrätykseen kelpaamatonta (rikkinäiset huonekalut, jne - poislukien ongelmajäte).

Vaihtolavan ajatuksena on lähinnä se, että he joilla on kuljetusongelmia tai tarve vain muutamille tavaroille saada kuljetus jäteasemalle.

Suuret tai isohkot rakennusjätekuormat on vietävä itse jäteasemalle.”

Kokeilu osoittautui tarpeelliseksi.

Päätösehdotus

Esittelijä

Teresa R. Gestranius, Anttolan aluejohtokunnan puheenjohtaja, anttolan.ajk@gmail.com

Anttolan aluejohtokunta päättää, että Anttolan aluejohtokunta järjestää ja kustantaa siirtolavan myös vuonna 2021 samalla periaatteella kuin vuonna 2020. Yksi viikonloppu keväällä ja yksi viikonloppu syksyllä. 

Kokonaishankintahinta kevään ja syksyn osalta saa olla max. 999,00 (alv 0 %) sisältäen toimituksen, tyhjennyksen sekä mahdollisen lisätyhjennyksen. Hankintahintaan sisällytetään myös erillinen jätemaksu, jätemäärästä riippuen. Hankinta tehdään L. Martikainen Oy:ltä. L. Martikainen laskuttaa kevään ja syksyn keräyksen erikseen, mutta siten, että kustannukset saavat olla max. 999,00 euroa.

Anttolan aluejohtokunta tekee päätöksen siirtolavan hankkimisen ajankohdista. Lisäksi selvitetään, voiko siirtolava tänäkin vuonna olla Anttolan vapaapalokunnan pihapiirissä.

Siirtolavasta tiedotetaan Anttola.fi -sivuilla sekä mahdollisuuksien mukaan some-kanavissa.

Anttolaan on toivottu myös pysyvää SER-jätepistettä. Aluejohtokunta päättää esittää  Metsäsairila Oy:lle, että SER-piste saataisiin Anttolaan.

Päätös

Hyväksyttiin.

LIsäksi Anttolan aluejohtokunta päätti, että siirtolava hankitaan keväällä paikalle 28.-30. toukokuuta ja syksyllä 27.-29. elokuuta. Lotta Leinonen tiedottaa asiasta sosiaalisessa mediassa ja huolehtii tiedon Anttola.fi-sivuille.

Valmistelija

  • Taina Harmoinen, taina.harmoinen@gmail.com
  • Suvi Salonranta, suvi.salonranta@gmail.com

Kuvaus

Metsäsairila Oy järjestää Pop up –keräyksen SER-jätteille 15.9.2021 klo 12-17 Anttolan torilla.

Siirtolava on ollut Anttolassa keväällä 28. - 30.toukokuuta.

Päätösehdotus

Esittelijä

  • Taina Harmoinen, taina.harmoinen@gmail.com

Anttolan aluejohtokunta keskustelee siirtolavan tarpeesta syksyllä, päättää ajankohdasta, vastuuhenkilöstä ja varaa tarvittaessa määrärahan perusbudjetista.

Päätös

Päätettiin hankkia siirtolava viikonlopuksi 1.10. - 3.10.2021. Matti Kiljunen valtuutettiin hoitamaan asiaa L. Martikainen Oy:n kanssa. Määräraha varataan perusbudjetista. Kevään ja syksyn keräyksen maksu voi olla yhteensä enintään 999,00 €.


Muutoksenhaku

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä:

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen), sekä
  • kunnan jäsen.


Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimus on toimitettava Mikkelin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä. Oikaisuvaatimuksen voi toimittaa myös postitse tai sähköisesti. Postiin oikaisuvaatimusasiakirjat on jätettävä niin ajoissa, että ne ehtivät perille ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä.

Kunnan jäsenen ja kuntalain (410/2015) 137 §:n 2 momentissa tarkoitetun kunnan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Mikkelin kaupunki/Kaupunkiympäristölautakunta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksesta on käytävä ilmi vaatimus perusteineen, ja se on tekijän allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua,
  • se, millaista oikaisua vaaditaan,
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan.


Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero.

Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite.

Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Mikkelin kaupungin kirjaamosta.

Käyntiosoite: Raatihuoneenkatu 8–10, 50100 Mikkeli
Postiosoite: PL 33, (Raatihuoneenkatu 8–10), 50101 Mikkeli
Faksinumero: 015 36 6583
Puhelinnumero: 044 794 2033 / 015 1941 (vaihde)
Sähköpostiosoite: kirjaamo@mikkeli.fi

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 9-16 ja arkipyhien aattoina sekä kesä-elokuussa maanantaista perjantaihin klo 9-15.